سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین جایگزین نرده های چوبی

همان‌طور که میدانید نرده ABS یکی از بهترین انواع نرده‌های بازار به‌جای استفاده از نرده‌های چوبی نیباشد. این نرده که برای اولین بار در دنیا در سال 1392 توسط برخی از مهندسین خلاق شرکت نرده مهدیس ساخته شد، تمام خواص نرده چوبی را دارا میباشد ولی عیب ندارد. این نرده‌ها به دلیل دارا بودن مزایای بسیار زیاد ازجمله قیمت مناسب‌تر و بسیار کیفیت بالا، اکنون به یکی از پرفروش‌ترین نرده چوبی بازار تبدیل‌شده‌اند.

نرده ABS همیشه از موادی به اسم ABS ساخته‌شده است. این مواد نرده طرح چوب که بر اساس مواد آلی از میعانات نفتی میباشند نوعی پلاستیک وقوی و محکم هستند که به خاطر قابلیت بازیافت و عدم توانایی کاربرد از چوب درخت در ساخت آن‌ها، عاشق محیط زیست نیز هستند.

در ادامه به معرفی مواد ABS پرداخته ایم.


اصلا آ بی اس چیه؟

ماده اکریلونیتریل بوتادین استایرن که به اختصار (ABS) اسمش است یک پلیمر ترموپلاستیک و آمورف مات میباشد. نام “ترموپلاستیک” به نحوه واکنش مواد به گرما اشاره دارد. مواد ترموپلاستیک در دمای کاملا معین مایع خواهند شد (به‌عنوان‌مثال مواد ABS در 221 درجه فارنهایت ذوب می‌شوند).

پلاستیک ABS را می‌توان تا نقطه ذوب گرم کرد سپس خنک کرد و مجدداً بدون تخریب زیادی، دوباره گرم نرده چوبی کرد. ترموپلاستیک‌هایی  مانند ABS به‌جای سوختن مایع می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌راحتی تزریق شوند و سپس بازیافت خواهند شد. پس قابل بازیافت بودن یکی از مزایای بزرگ نرده ABS می‌باشد.

در مقابل، پلاستیک‌های ترموست فقط یک‌بار قابل گرم شدن هستند (معمولاً در طی فرآیند قالب‌گیری تزریقی). اولین گرمایش باعث می‌شود در مواد ترموست تغییر شیمیایی ایجاد خواهد شد که قابل‌برگشت نیست. اگر برای بار دوم سعی کنید یک پلاستیک ترموست را در دمای بالا گرم‌کنید، به‌راحتی خواهد سوخت. این ویژگی نرده چوبی باعث می‌شود مواد ترموست را نتوان دوباره ساخت. پلاستیک ABS همچنین ماده‌ای بدون اشکال به این معنی که خصوصیات فیزیکی مواد پلاستیکی نمایان نمیکند.